اولین کنفرانس ملی" صربستان، خانواده ما"

اولین کنفرانس ملی" صربستان، خانواده ما" با حضور آنا برنابیچ نخست وزیر، مایا گویکویچ وزیر فرهنگ، داریا کیسیچ وزیر خانواده، وزرای آموزش و پرورش و امور مهاجران خارج از کشور، شخصیت های فرهنگی این کشور و دیپلمات های مقیم روز دوشنبه 14 فروردین 1402 برابر 3 آوریل 2023 در کاخ ریاست جمهوری صربستان برگزار شد. تاکید بر سیاست حمایت از خانواده، افزایش توانمندی مالی خانواده ها و کمک های مالی دولت به خانواده ها برای فرزند آوری از محورهای اصلی مطرح شده در این کنفرانس بود.

اولین کنفرانس ملی" صربستان، خانواده ما" با حضور آنا برنابیچ نخست وزیر، مایا گویکویچ وزیر فرهنگ، داریا کیسیچ وزیر خانواده، وزرای آموزش و پرورش و امور مهاجران خارج از کشور، شخصیت های فرهنگی این کشور و دیپلمات های مقیم روز دوشنبه 14 فروردین 1402 برابر 3 آوریل 2023 در کاخ ریاست جمهوری صربستان برگزار شد.  امیرپورپزشک رایزن فرهنگی کشورمان نیز در این کنفرانس شرکت داشت.تاکید بر سیاست حمایت از خانواده، افزایش توانمندی مالی خانواده ها و کمک های مالی دولت به خانواده ها برای فرزند آوری از محورهای اصلی مطرح شده در این کنفرانس بود.داریا کیسیچ، وزیر مراقبت از خانواده و جمعیت شناسی، در کنفرانس صربستان - خانواده ما گفت: هر کسی که خانواده دارد می داند که همیشه کسی را خواهد داشت که آنها را دوست دارد و می تواند دوستش داشته باشد. وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این رویداد این است که ببینیم برای حفظ خانواده و داشتن هر چه بیشتر فرزندان در کشور چه می توان کرد."حفاظت از خانواده در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، بزرگترین چالش و مسئولیت‌پذیرترین وظیفه است که وزارت مراقبت از خانواده و جمعیت شناسی با حمایت بی‌دریغ رئیس‌جمهور الکساندر ووچیچ و نخست‌وزیر آنا برنابیچ به آن متعهد است."

آنا برنابیچ نخست وزیر صربستان  نیز در سخنان خود خاطرنشان کرد: دولت صربستان برای تشویق به تولد فرزندان و تحکیم خانواده در دوره آینده تلاش خواهد کرد، زیرا خانواده تضمینی برای بقای جامعه و دولت است. نخست وزیر تمام یارانه هایی را که دولت صربستان به والدینی که دارای فرزند هستند به صورت یارانه یک بار یا چند برابر می دهد یادآور شد. برنابیچ گفت  "هر کاری که ما انجام می دهیم، از افزایش مستمر حقوق و مستمری، ایجاد مشاغل جدید، ساخت جاده ها و راه آهن، سرمایه گذاری در بهداشت، مدارس جدید، فرهنگ، گردشگری، پارک های علم و فناوری و همه سرمایه گذاری هایی که با هدف توسعه صربستان انجام می شود، معنای خود را از دست می دهد اگر ما تلاش نکنیم تا تعداد ما بیشتر شود و صربستان زنده بماند و در آینده قوی تر شود."

برنابیچ تصریح کرد: تمام اقدامات پیش از زایمان که دولت به عنوان حمایت مستقیم از زایمان انجام می دهد، مانند یارانه آپارتمان و دادن پول برای فرزند اول، دوم، سوم و چهارم صرفا یک پاداش است و مهمترین فعالیت دولت باید بهبودکیفیت زندگی شهروندان باشد زیرا افزایش کیفیت زندگی به تولد بیشتر کودکان کمک می کند.او یادآور شد: از اول ژانویه کمک هزینه والدین برای تولد فرزند اول، دوم، سوم و چهارم افزایش یافته است ودولت از شهروندان برای والدین شدن از طریق لقاح آزمایشگاهی حمایت می کند،برنابیچ گفت: نرخ باروری در صربستان امروز 1.52 است، یعنی به طور متوسط ​​به ازای هر زن 1.5 فرزند متولد می شود. در حالی که برای حفظ تعداد ساکنان موجود، لازم است این رقم 2.1 باشد.وزیر امورمهاجران صرب  نیز بر تلاش دولت برای بازگشت مهاجران و تامین شرایط مناسب برای فعالیت های آنها در کشور تاکید کرد.

در این کنفرانس آتیلا بندا معاون وزیر امور خارجه در وزارت فرهنگ و نوآوری جمهوری مجارستان  نیز گفت: خانواده برای مجارستان و صربستان بسیار مهم است، به همین دلیل ما می خواهیم آن را تقویت کنیم و اقداماتی را انجام دهیم که زایمان را تشویق می کند. وی تاکید کرد که خانواده قوی ترین بخش جامعه است که بقای ملت به آن بستگی دارد. او خاطرنشان کرد زمستان جمعیتی که کل اروپا با آن مواجه است، واضح است که کشورهای غربی نوع دیگری از سیاست را اجرا می کنند. این سیاستمدار مجارستانی گفت: روابط خوب دو کشور با تشکیل یک کارگروه راهبردی که در آن مجارستان و صربستان در مورد سیاست های جمعیتی و سیاست حمایت از خانواده در آن گفتگو خواهند کرد، می تواند بیشتر توسعه یابد.

1402/01/14

کد خبر 15001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =